Enterprise Europe Network

De 15 ani în sprijinul IMM-urilor cu ambiții internaționale

Enterprise Europe Network

De 15 ani în sprijinul IMM-urilor cu ambiții internaționale

Industria textilă are o tradiție îndelungată în zonă, care începe cu apariția și dezvoltarea primelor manufacturi textile din Transilvania la mijlocul secolului al XVIII-lea, fiind urmat de o perioadă de dezvoltare progresivă a industriei textile, numărul de salariați din acest sector ajungând la câteva zeci de mii în 1989.

După anul 1989, industria textilă și de confecții din Regiunea Centru a înregistrat o evoluție similară cu cea pe plan național: declinul accentuat din anii 90 a fost urmat de perioada de dezvoltare a lohn-ului, apoi schimbările intervenite în relațiile comerciale la nivel internațional (aderarea în 2005 a Chinei la Organizația Mondială a Comerțului), peste care s-a suprapus criza economico-financiară care au afectat negativ situația industriei textile și a confecțiilor.

Cele mai importante ponderi ale salariaţilor textilişti se înregistrează în judeţele Harghita şi Covasna, unde peste 20%, respectiv 27% dintre angajaţii industriei prelucrătoare sunt înscrişi în ramura textilă. La polul opus se situează județul Brașov, unde textilele cumulează doar circa 4,86% din numărul de salariați din industria prelucrătoare la sfârşitul anului 2018. Și sotuși cu o pondere mică a industriei textile, o firmă din Brașov a reușit…

 

Dezvoltăm afacerile pe timp de criză: Un atelier textil din Brașov a intrat pe piața din nordul Europei

Firma KNITWEAR SRL din județul BRAȘOV, a fost înființată la data de 21 februarie 2003 și are ca obiect principal de activitate codul Fabricarea prin tricotare sau croșetare a altor articole de îmbrăcăminte. Fabrica produce tricotaje atât pentru piața internă cât și pentru cea externă. Pentru piața din România, produce colecția proprie semnată de doamna Carmen Grigoriu, dar în același timp lucrează si pentru alte branduri de renume din străinătate.

Doamna Carmen Grigoriu, managerul companiei, a creat prima sa colecție si si-a lansat propriul brand în 1998. Carmen Grigoriu a reinventat cardiganul introducând structuri fine și rafinate care completează această piesa must-have a modei internaționale, transformând totul într-o ținută office sau casual pe care dorești impulsiv să o cumperi. În aceeași idee de fashion trends puloverele oversize devin adevărate provocări în încercarea de a le asorta la rochii de zi, la pantaloni, la fuste maxi si midi. Moda este parte din viața noastră, iar tricotajele, eternul knitwear, sunt cel mai confortabil si ușor de purtat.

Colaborarea dintre KNITWEAR SRL și biroul Enterprise Europe Network din cadrul Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru a început în aprilie 2020 când din cauza pandemiei marile târguri internaționale și evenimentele de afaceri s-au mutat în online. Enterprise Europe Network a diseminat evenimentul online de întâlniri de afaceri Textile Connect 2020, din domeniul industriei textile. Doamna Carmen Grigoriu a fost interesată de participarea la acest eveniment și a decis să își creeze un cont în cadrul platformei și să își stabilească întâlniri de afaceri.

Evenimentul s-a dovedit a fi unul de succes pentru că a reușit să intre în contact cu multe companii, în special cu companii din țări nordice. Primul contact care s-a transformat într-un acord de colaborare a fost cu compania daneză Mini Fabrik. Acordul inițial dintre cele două companii a fost pentru 1000 de piese de articole tricotate pentru copii. Acum aceste piese vestimentare se comercializează pe piața din Danemarca și Elveția.

La scurt timp după primul acord comercial, a venit și cel de al doi-lea. De data aceasta cu compania suedeză Jumperfabriken Sweden AB, cu care a avut o primă întâlnire în Mai 2020. Pentru compania suedeză produce articole tricotate inspirate de designul din anii 50, 60, 70. Articolele se vând pe piața din Suedia prin intermediul unui magazin online.

La mai bine de un an de la evenimentul de întâlniri de afaceri, a venit și cel de al trei-lea contract. Knitwear SRL și compania franceză Danielle Engel se află pe ultima sută de metri, pentru a stabili toate detaliile contractuale. Compania din România va produce haine cu un stil urban pentru firma franceză, în seturi mici, ceea ce va face ca produsele să aibă o originalitate aparte.

 

Cucerirea pieței nordice

În contextul pandemiei care de doi ani ne schimbă viețile și activitățile, întreprinderile mici și mijlocii se luptă să depășească provocările actuale, cu care se confruntă. Nevoile imediate s-au schimbat și prioritățile s-au adaptat la contextul impus de criza sanitară. Pentru a-i sprijini să se adapteze mult mai ușor acestor timpuri incerte, Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru, prin intermediul rețelei Enterprise Europe Network, oferă sprijin gratuit companiilor, pentru ca antreprenorii să poată transforma o criză într-o oportuni-tate.