Enterprise Europe Network

De 15 ani în sprijinul IMM-urilor cu ambiții internaționale

Enterprise Europe Network

De 15 ani în sprijinul IMM-urilor cu ambiții internaționale

Prăjitoria de cafea Aroman’s – Drumul cafelei pentru a atinge bogație și profunzime în fiecare bob

Istoria ne spune că abia în 1615 Europa a cunoscut cafeaua. Negustorii venețieni, ce aveau legături comerciale puternice cu Orientul Mijlociu, au început să importe cafea în Italia. Odată ce a pătruns în Europa, acest produs s-a răspândit rapid pe întreg teritoriul acesteia. O cercetare realizată la nivelul Uniunii Europene la început de an relevă rezultate ce ne arată, chiar de la început de 2021, direcția către care se îndreaptă piața cafelei din România. Cifrele din acest sector al economiei se află pe un trend ascendent, în timp ce diversificarea ofertei (ca răspuns la o cerere din ce în ce mai educată) se descrie prin gama variată de forme ale cafelei (capsule, pad-uri, cafea boabe, cafea gata măcinată) și avântul brandurilor premium în magazine.

Datele disponibile în piață arată creșteri ce au depășit în România ultimilor ani nivelul de 400 milioane de euro / an, din punct de vedere al vânzărilor de cafea. Un studiu realizat de Euromonitor sublinia în concluzii faptul că principalul sortiment de cafea pe care îl consumă românii este cafeaua naturală – 60% din totalul pieței, din care 90% cafea măcinată, iar 10%, cafea boabe.

Speculând aceste date care în 2019 păreau mai pesimiste, doamna Roxana Roman a înființat compania Namor Gold care oferă clienților săi cafea proaspăt prăjită sub brandul Aroman’ S. În această unitate de prelucrare artizanală a cafelei se procesează diferite origini de cafea verde, care cuprinde toate zonele geografice ale producătorilor de cafea din lume.

 

Enterprise Europe Network rețea de sprijin pentru afacerile care doresc să devină internaționale

În 2020 planurile de viitor ale companiei Namor Gold vizau deschiderea unui magazin fizic care să pună la dispoziție cafea de specialitate, boabe sau măcinată, din diferite colțuri ale lumii, dar pentru a fi posibil acest lucru era nevoie de mai multe sortimente de cafea. Așa a ajuns la începutul anului 2020 să apeleze la Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru care în calitate de organizație membră a rețelei Enterprise Europe Network i-a prezentat toate serviciile de sprijin de care poate beneficia, după o analiză a nevoilor de dezvoltare pe care compania le-a descris. Unul din serviciile care puteau să ajute compania în atingerea obiectivelor sale era crearea unui profil de prezentare a cererii de afaceri pe platforma celei mai mari rețele internaționale de sprijin a afacerilor: EEN. Compania căuta să-și extindă portofoliul actual de cafea verde și căuta noi furnizori, dar în același timp căuta și distribuitori.

Cu ajutorul biroului Enterprise Europe Network, compania a publicat în august 2020 un profil de afaceri în baza de date internațională a EEN, cu cereri și oferte de cooperare, în care detalia tipul de produse și partenerii de afaceri căutați, respeciv: furnizori de cafea verde. Partenerul Enterprise Europe Network din Slovacia, Camera de Comerț și Industrie Slovacă și-a informat clienții din sectorul agroalimentar despre ofert, iar compania slovacă CatManPeople s.r.o. și-a manifestat interesul pentru o primă discuție. Partenerii Enterprise Europe Network au schimbat detaliile de contact pentru a putea avea loc un prim dialog între companii cu discuții referitoare la posibile livrări. În octombrie 2020, companiile au semnat acordul de cooperare privind distribuția de cafea verde și alte produse alimentare de care compania românească a fost interesată.

Compania slovacă își oferă serviciile ca și platformă de distribuție, oferind multe produse diferite pentru retaileri sau distribuitori, de exemplu produse alimentare (inclusiv organice) și non-alimentare. De asemenea, oferă cumpărătorilor și distribuitorilor acces gratuit la catalogul lor online, care permite căutarea rapidă de produse noi sau furnizori noi din întreaga lume, folosind comunitatea online inovatoare pentru a crește și facilitarea cooperării în principal între cumpărători și managerii de export. Compania slovacă și compania românească au găsit noi parteneri pe termen lung.

Cucerirea pieței locale

Planurile începute încă din 2020 au devenit realitate în octombrie 2021, compania Namor Gold reușind să deschidă un magazin fizic în Alba Iulia care pune la dispoziție cafea de specialitate, boabe sau măcinată, din diferite colturi ale lumii. Paleta cuprinde peste 30 de sortimente de cafea, regăsindu-se cele precum Etiopia, Kenia, Guatemala, Panama, Brazilia, Columbia.

Când pasiune noastră pentru cafea a devenit irezistibilă, am decis să transformăm aceasta dragoste într-o afacere și să începem să aducem în fața iubitorilor de cafea, cea mai proaspătă și aromată cafea din regiune, Prăjitoria de cafea Aroman’s. Pentru a ne diversifica sortimentele am încercat să identificăm distribuitori de cafea. În acest fel am ajuns pe website-ul Comisiei Europene de unde am aflat despre Enterprie Europe Netwok. Am intrat în contact cu un consultant din România care mi-a furnizat toate informațiile referitoare la ce înseamnă rețeaua Enterprie Europe Netwok și cum pot să colaborez. Primul pas a fost crearea profilului de afaceri a societății după care mi-au găsit colaboratori. Colaborarea a fost una foarte ușoară, am avut beneficii încă din primul moment în care profilul mi-a fost publicat. Au început să îmi trimită expresii de interes pentru produsul cafea proaspăt prăjită. Mai apoi am intrat în contact direct cu posibili parteneri dar tot prin intermediul rețelei Enterprise Europe Network. – Roxana Roman – Prăjitoria de cafea Aroman’s

În viitor Prăjitoria de cafea Aroman’s dorește să ajungă în casele cât mai multor iubitori de cafea gourmet, prin desfacerea produsului pe piața națională și internațională, în marile lanțuri de magazine întărind, astfel, brandul și făcându-l cunoscut cât mai multor doritori de o experiență unică în consumarea cafelei proaspăt prăjite.