Enterprise Europe Network

De 15 ani în sprijinul IMM-urilor cu ambiții internaționale

Enterprise Europe Network

De 15 ani în sprijinul IMM-urilor cu ambiții internaționale

Planurile noi ale Uniunii Europene pentru finanțarea proiectelor din fonduri europene, în domeniul antreprenorial, în perioada 2021-2027 va face din componenta de cercetare și inovare o prioritate de finanțare ce va presupune dezvoltarea și consolidarea capacităților de cercetare și inovare a organizațiilor prin crearea unor sisteme atractive de inovare (de ex. Sisteme SMART în întreprinderi) și adaptarea tehnologiilor avansate pentru crearea unui sistem antreprenorial solid.

Fondurile alocate IMM-urilor și altor organizații de CDI, fie că vorbim de Programul Operațional Regional 2021-2027, Programul Operațional Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare, sau Orizont Europa (continuarea programului Orizont 2020) vor finanța proiecte cu o componentă semnificativă de inovare și în strânsă legătură cu Strategia de Specializare Inteligentă de la nivel regional și național.

În acest context, creșterea capacității companiilor de a dezvolta și implementa proiecte de inovare este crucială.

În calitate de organizaţie membră a celei mai mari reţele de sprijin pentru afaceri şi inovare, Enterprise Europe Network, Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru aduce în atenția dumneavoastră două workshopuri care doresc să întărească sfera de competențe personalului din companii cu elemente care să întărească capacitatea de inovare a acestora.

  • În perioada 27 noiembrie și 2-4 decembrie 2020, va avea loc workshopul „Manager de inovare”, organizat de Secretariatul Comun de Cercetare al Comisiei Europene.  Participanții vor obține abilități de manageri de inovare pentru activități desfășurate cu clienții. În cadrul acestui modul, participanții acționează ca manageri de inovare in cadrul propriei entități care încearcă să identifice capacitatea de inovare a clienților, sa identifice potențialul acestora si necesitățile pentru dezvoltare si sa găsească soluții de transfer tehnologic si de cunoaștere. Trainerul acționează ca potențial partener de transfer tehnologic sau partener de afaceri. Participanților li se oferă cazuri si soluții pentru potențiale situații in care trebuie sa acționeze managerul de inovare (cazuri simple care sunt analizate ca exemple de caz). Se asigură activitate de mentorat pentru cazurile evidențiate de cursanți.

Informații privind înregistrarea și participarea

Detaliile privind contextul, conținutul și agenda workshop-ului, trainerii precum și linkurile de conectare pentru fiecare zi sunt prezentate în broșura atașată.

Pagina de înregistrare aici.

  • În 3 decembrie 2020 între orele 10:00 – 17.00, vă propunem participarea la doua training-uri online, organizate de IPA Craiova și firma STEINBEIS 2i GmbH din Germania,  după cum urmează:

“Training on Technology Transfer” ce se va desfășura între orele 10:00 – 13:00;

“Course regarding Innovation Audit/ Technology Offer/ Technology Request”, ce se va desfășura între orele 14:00 – 17:00. Ambele training-uri vor fi susținute și se vor desfășura în limba engleză.

 Informatii privind inregistrarea și participarea

Pentru aceste două cursuri sunt necesare datele dumneavoastră de contact: nume, prenume, denumire instituție, telefon, e-mail, funcția deținuta in cadrul instituției, acord de prelucrare a datelor personale, profilul companiei (modelul din attach completat), ce vor fi transmise pana în 27.11.2020 la adresele: office@ipacv.ro, gabriela.canureci@ipacv.ro, telefon: 0741031302.

Workshopurile se adresează unei game largi de actori din domeniul inovării: cercetători din universități si institute de cercetare, manageri în transferul de tehnologie, manageri firme și clustere, etc. Discuțiile vor avea loc in limba romana pentru primul training, respectiv în engleză pentru cel de al doilea.

Prin intermediul Enterprise Europe Network puteți beneficia GRATUIT de un audit în cadrul companiei alegând unul dintre cele două instrumente de evaluare: Evaluarea Managementului Inovării sau evaluarea Coeficientului de Inovare Digitală. Principalul obiectiv al ADR Centru este acela de a ajuta IMM-urile cu potențial, din Regiunea Centru, de a-și consolida capacitatea de management al inovării. Astfel, o companie din regiune poate beneficia de o evaluare a capacității de management al inovării și de sprijin în realizarea unui plan de acțiune care o va ajuta să-și îmbunătățească capacitatea de a-și gestiona potențialul și procesele de inovare.

Pentru mai multe informații persoana de contact este dl. Emil Toma, Expert programe în cadrul ADR Centru, date de contact: een [at] een-transilvania.ro sau la tel. 0358 401 276 interior 465.

Vă invităm să participați la aceste workshopuri.